O autorze
Były redaktor naczelny naTemat. Wcześniej dziennikarz Radia Eska, BBC Polska, reporter w TVN24 i Wydarzeniach Polsatu. Pisał dla Wprost, publikuje w tygodniku Newsweek. Założyciel serwisu kampanianazywo.pl i poliprawda.pl

Couch stretch. Jeśli pracujesz przy biurku, to ćwiczenie powinieneś robić codziennie

Jeśli pracujesz przy biurku, to ćwiczenie warto robić codziennie.
Jeśli pracujesz przy biurku, to ćwiczenie warto robić codziennie. Kadr z kanału na YouTube/70's big
Lubię CrossFit za całościowe podejście do człowieka. Posłuchajcie tylko ideologii tego sportowego ruchu, którą lata temu w 100 słowach spisał jego założyciel Grega Glassman:

Ideologia CrossFitu

Jedz mięso i warzywa, orzechy i nasiona, nieco owoców, małe ilości produktów zawierających skrobię – wyeliminuj cukier. Dbaj, aby spożywane ilości pokarmów były adekwatne do zakresu wykonywanych ćwiczeń, lecz nie powodowały przyrostu tkanki tłuszczowej. Skoncentruj się na najważniejszych ćwiczeniach: martwym ciągu, zarzucie, przysiadach ze sztangą, wyciskaniu, podrzucie olimpijskim i rwaniu.

Opanuj także podstawowe ruchy gimnastyczne: podciąganie się na drążku, przysiady, wspinanie się po linie, pompki, brzuszki, pompki w staniu na rękach, przewroty, szpagaty i podpory. Trenuj na rowerze, biegaj, pływaj, wiosłuj itp. – intensywnie i szybko. Przez pięć-sześć dni w tygodniu łącz ze sobą te elementy aktywności fizycznej w tylu kombinacjach i układach, ile tylko przyjdzie Ci do głowy. Rutyna to wróg numer jeden. Niech Twój trening będzie krótki i intensywny. Regularnie poznawaj i uprawiaj nowe dyscypliny sportu.

Proste, życiowe, zdroworozsądkowe. To nie jest wyizolowane ćwiczenie, które pomoże ci zbudować jeden konkretny mięsień. To 100 słów dobrych rad, których można udzielić każdemu, kto pyta, co robić, by być fit.
CrossFit wielki nacisk kładzie na element, na który przyznaję, wciąż brakuje mi czasu po treningu - na mobilność stawów, na rozciąganie mięśni. Jeśli tak jak ja pracujesz przy biurku, to każdego dnia powinieneś robić to jedno ćwiczenie – couch stretching, czyli w wolnym tłumaczeniu rozciąganie się przy sofie. Nazwa sugeruje, że możesz to robić w domu przed telewizorem, obok swojego ulubionego miejsca wylegiwania się po pracy, jeśli takie masz. Couch stretching nie dość, że przygotowuje twoje biodra do wysiłku fizycznego, to pomaga także naprawić uszkodzenia, jakie robi cały dzień siedzenia przy biurku. Może także ulżyć bólowi w różnych częściach ciała.



Polecam dalszą lekturę na ten temat i materiały na YouTube. Zwracam jednocześnie uwagę, że ma ogromne znaczenie, w jaki sposób couch stretching jest robiony. Tak jak w przypadku każdego ćwiczenia na siłowni: źle robione nie tylko nie przyniesie pożądanych efektów, ale dodatkowo może jeszcze zaszkodzić.
Wracając do CrossFitu, trwają moje przygotowania do zawodów Open. Pisałem o tym wcześniej. Jest jeszcze czas, żeby się zarejestrować i wziąć udział w treningach w ramach Reebok Box Tour. Jedna osoba wylosuje bilet do Kalifornii na Reebok CrossFit Games.

W moim boxie - CrossFit Elektromoc w Warszawie, przygotowania do Open nie zwalniają tempa. W zawodach wystartuje ponad 50 osób, czyli mniej więcej co szósty klubowicz. Rewelacyjny wynik. Widać jak CrossFit rośnie. Kolejne osoby pytają, jak zacząć treningi. Najlepiej od zajęć Intro, albo Beginners, jakie organizuje każdy box. Zawsze są za darmo. Ja dzień przed Open nie zwalniam tempa treningów. Dziś robiliśmy 14-minutowy trening 14.4 z 2014 roku, wczoraj siłowy 30-minutowy łączący ciężkie martwe ciągi i ciężkie podciągnięcia. Dziś może być coś 5- albo 45-minutowego.

2 days to #open WOD #deadlift @110kg + 50x #chestup. #crossfit #crossfitgames #crossfitelektromoc #reebokcrossfit

Film zamieszczony przez użytkownika Tomasz Machała (@machala)

W tym sporcie nigdy nie wiesz, czego się spodziewać. Musisz być gotowy na nieznane.
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...